Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», είναι το συμπέρασμα της πραγματογνωμοσύνης που διενεργήθηκε από δύο πραγματογνώμονες, οι οποίοι ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά – και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο επόμενο διάστημα (ίσως και σήμερα) στον 5ο τακτικό ανακριτή Πειραιά.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί: Ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος), δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι ειδικοί θεωρούν πως αν την ώρα που άρχισε η εισροή των υδάτων υπήρχαν πάνω στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο οι υπεύθυνοι – αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου, τότε θα είχαν δύο επιλογές προκειμένου να αποφευχθεί η οικολογική καταστροφή.
τελικο φ63
Ποιες ήταν αυτές; Θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων. Κι αν δεν μπορούσε να γίνει αυτό – εξαιτίας της μεγάλης εισροής υδάτων – θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το «Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή, η οποία δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα από το σημείο του αγκυροβολίου, δηλαδή στη νησίδα Αταλάντη.
Προσάραξη
Οι ειδικοί θεωρούν ότι το πλήρωμα θα μπορούσε να κάνει εκούσια προσάραξη. Και με δεδομένο ότι το δεξαμενόπλοιο είναι διπλού τοιχώματος, το οποιοσδήποτε σπάσιμο των εξωτερικών ελασμάτων δεν θα είχε επίπτωση στις δεξαμενές καυσίμων που προστατεύονται από την κατασκευή και δεν θα υπήρχε μεγάλη διαρροή.
Όπως εξηγούν, εάν τηρούνταν τα προβλεπόμενα – σε ότι αφορά τον αριθμό των επιβαινόντων – τότε θα υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος αντίδρασης. Εντοπίστηκαν τρία ρήγματα μήκους περίπου ενός μέτρου στη δεξαμενή νούμερο 4 και ένα μικρότερο στη δεξαμενή νούμερο 3. Το δεξαμενόπλοιο, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις, βυθίστηκε έπειτα από περίπου μία ώρα.
Σημειώνεται (έγινε και σχετική καταγγελία μετά το ναυάγιο από την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) πως στο υπερήλικο δεξαμενόπλοιο επέβαιναν μόνο δύο από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος. Και σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία θα έπρεπε να υπάρχουν αξιωματικοί, μια και το πλοίο πρέπει να είναι έτοιμο να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή.
Άγνωστο πώς προκλήθηκαν τα ρήγματα
λιβερπουλ μαντσεστερ γιουναιτεντ live
Comments
Post a Comment